مدرسه ما

بی نام تو نتوان زیست

مدرسه ما

بی نام تو نتوان زیست

مدرسه ما

برد هوشمند - مدارس

چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۳، ۰۹:۴۱ ب.ظ

روش نصب برد هوشمند بدین صورت است که برد هوشمند توسط یک کابل USB  که برق برد هوشمند را نیز تامین می کند به لپ تاپ وصل می شود و ویدئو پروژکتور نیز با کابل HDMI  به لپ تاپ وصل میشود حال تصویر لپ تاپ به کمک ویدئو پروژکتور بر روی برد هوشمند نمایش داده شده و با انتخاب گزینه ها بر روی برد هوشمند عملیات انجام می شود .

اندازه تصویر ویدئو پروژکتور با توجه به اندازه برد هوشمند تنظیم شود به پرده ویدئوپروژکتور .

فیلم آموزشی نصب سخت افزاری برد هوشمند 1

فیلم آموزشی نصب سخت افزاری برد هوشمند 2

 

کالیبره کردن برد هوشمند :

 1- وقتی که برنامه و درایور را به درستی نصب کردیم برای کالیبره در لپ تاپ کنار ساعت یک آیکن نمایش داده میشود که با کلیک و انتخاب گزینه Calibrate  و زدن قلم مخصوص بر روی برد هوشمند Promethean  و انگشت در برد هوشمند ThinkBoard آنرا کالیبره می کنیم. 

 

2- گزینه Tablet PC Settings  در کنترل پنل  جهت کالیبره کردن زمانی نمایش داده می شود که کابل برد هوشمند به سیستم وصل باشد .

 

وقتی که یک لپ تاپ برای یک برد هوشمند کالیبره می شود با انتقال آن برای برد هوشمند دیگر ، دوباره باید کالیبره شود .

در یک برد هوشمند از تمام نرم افزار های کاربردی بردهای هوشمند یا محتوا ساز  میتوان استفاده کرد .

فیلم  آموزشی 1

فیلم آموزشی  2

 

1- دبستان بنت الهدی صدر

الف - Promethean Board

نکات : این نوع برد هوشمند فقط با قلم کار می کند و Finger touch  یا لمس با انگشت نیست - با نصب نرم افزار ActivInspire ورژن 1.7   از منوی فایل و  setting  می توان زبان فارسی را انتخاب کرد . بقیه ورژن ها فاقد زبان فارسی هستند . با نصب نرم افزار فوق درایور برد هوشمند نیز به طور خودکار نصب می شود .

وقتی که برنامه و درایور را به درستی نصب کردیم برای کالیبره در لپ تاپ کنار ساعت یک آیکن نمایش داده میشود که با کلیک و انتخاب گزینه Calibrate  و زدن قلم مخصوص بر روی برد هوشمند آنرا کالیبره می کنیم.  

زمانیکه کابل USB  برد هوشمند به لپ تاپ وصل میشود در این نوع برد هوشمند یک چراغ در گوشه ی بالا سمت چپ برد روشن میشود.

دانلود نرم افزار  فارسی  ActivInspire ver 1.7     و لینک 2         دانلود  ActivInspire ورژن جدید انگلیسی       فیلم آموزش نرم افزار ActivInspire

دانلود درایور برد هوشمند  Promethean  (   ActivDriver )

 آموزش کالیبره کردن برد هوشمند Promethean

دانلود درایور و برنامه ی برد هوشمند Promethean  از سایت اصلی 

 

روش عیب یابی برد هوشمند Promethean :

در زمانیکه با قلم بر روی برد هوشمند می نویسیم اگر در جای قلم نوشته چاپ نمی شود ویا خطی اضافه در مکانهایی دیگر از برد هوشمند ترسیم می شود  خطوط ناهموار می کشد و یا قلم در حال پریدن است روش های زیر را برای عیب یابی آن امتحان کنید :

1 - ابتدا برنامه ActivInspire  نسخه فارسی را نصب کنید لازم به ذکر است در زمان نصب گزینه Customize  را انتخاب کرده و تیک نصب ActivDriver  را بردارید . سپس  درایور برد هوشمند

  Promethean  (   ActivDriver )   را نصب کرده سیستم را ریست نموده و با 25 نقطه کالیبره کرده و بعد چک کنید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر 

2-  کابل USB  برد را به یک پورت دیگر وصل کرده سیستم را ریست و دوباره چک کنید  .

3 - ActivBoard  ( خود برد هوشمند ) را ریست کنید برای اینکار کابل USB  آنرا از سیستم جدا نموده یک دقیقه صبر کنید سپس وصل کنید و دوباره چک کنید  .

4- با 25 نقطه کالیبره کنید و چک کنید .

5 - برنامه نقاشی ویندوز را باز کرده و با قلم نقاشی بکشید . اگر مشکلی نبود مشکل از برنامه تولید محتوا یا ActivInspire  می باشد نسخه انگلیسی آنرا نصب کنید . 

6 - با یک لپ تاپ دیگر تست کنید . 

7 - ActiveBoard  یا خود برد هوشمند را آپدیت کنید . روش آپدیت کردن  و فایل آپدیت برد هوشمند به صورت زیر و در لینک های زیر  می باشد . 

بر روی آیکن برد در کنار ساعت راست کلیک نموده سپس 

Control panel \ ActiveManeger \ Update \ Load \ select file \ open \ yes \ ok \ close 

به احتمال زیاد برد هوشمند مدرسه فوق سری 100 می باشد قبل از آپدیت بررسی کنید صفحه چند اینچ است . 

 

https://support.prometheanworld.com/s/article/1087?language=en_US

 

https://support.prometheanworld.com/s/article/1038?language=en_US

 

https://support.prometheanworld.com/s/article/2384?language=en_US

 

https://support.prometheanworld.com/s/article/2384?language=en_US

 

 

ب - Thinkboard  

این برد فاقد هیچ چراغی که نشان دهنده اتصال صحیح به لپ تاپ می باشد است و تنها از روی آیکن یو اس بی  کنار ساعت لپ تاپ وقتی که فعال باشد میتوان تشخیص ارتباط درست را داد. 

نکات :  این برد هوشمند با انگشت کار می کند یعنی Finger touch  می باشد . با نصب نرم افزار WhiteBoard  درایور این برد هوشمند نیز نصب میشود .

دانلود نرم افزار برد هوشمند Thinkboard    ( نام برد را جستجو کنید )

پس از نصب نرم افزار  و درایور برد هوشمند ThinkBoard حتما یکبار سیستم را ریست کنید تا در کنار ساعت یک آیکن یو اس بی نشان داده  شود که با کلیک و انتخاب گزینه Calibrate   می توان برد هوشمند را کالیبره کرد . در این هنگام کابل برد هوشمند به لپ تاپ وصل باشد.

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۶/۰۷
سید حبیب ترابی

برد هوشمند

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.