مدرسه ما

بی نام تو نتوان زیست

مدرسه ما

بی نام تو نتوان زیست

مدرسه ما

خلاصه مطلب : شبکه را بدون IP  تنظیم کنید تا هم نت ساپورت سیستم ها را نمایش دهد و هم کلاینت ها اینترنت داشته باشند .

========================

شرح مطلب : بر روی  سیستم سرور کارگاه جهت استفاده از اینترنت و داشتن LAN  باید دو تا کارت شبکه وجود داشته باشد یکی برای LAN  و دیگری برای Internet

سناریوی اول :  سرور و کلاینت ها دارای IP  دستی باشند :

اگر سرور و کلاینت ها دارای IP دستی  باشند نت ساپورت کلاینت ها را نمایش می دهد ولی به محض اینکه اینترنت را روی کارت شبکه دوم سرور به اشتراک می گذاریم تا کلاینت ها از آن استفاده کنند پیغام " کارت شبکه شما دارای IP  می باشد IP آن به   192.168.137.1  تغییر خواهد کرد و ارتباط خود را با دیگر کامپیوتر های شبکه از دست خواهید داد . اگر بقیه کامپیوترها ( کلاینت ها ) دارای IP  ایستا یا Static هستند شما باید آنها را بر روی Obtain their  IP Address Automatically  تنظیم کنید "  نشان خواهد داد که باانتخاب Yes    یا بله IP  کارت شبکه LAN  به طور خودکار به 192.168.137.1   تغییر خواهد کرد حال باید IP  دستی و تنظیم شده تمام کلاینت ها را برداشت و روی حالت Auto  قرار داد تا کلاینت ها دارای اینترنت باشند و در نت ساپورت نمایش داده شوند .

سناریوی دوم : سرور و کلاینت ها بدون IP ایستا یا Static  یا دستی باشند یا بر روی حالت Auto  تنظیم شده باشند :

در این حالت هم نت ساپورت کلاینت ها را نمایش می دهد و هم اینترنت به اشتراک گذاشته شده در تمام سیستم ها قابل استفاده است .

 

سناریوی سوم : سرور و کلاینت ها دارای IP  دستی باشند : 

در این حالت پیغامی که در سناریوی اول نمایش داده شد نشان داده می شود و به محض اینکه دکمه Yes  را انتخاب کنیم IP  کارت شبکه LAN  به طور خودکار به 192.168.137.1  تغییر می کند برای اینکه کلاینت ها هم اینترنت داشته باشند باید IP  آنها را روی حالت Auto  قرار داد . به محض اینکه کارت شبکه Internet  را از حالت Share  خارج کنیم IP  کارت شبکه LAN  به IP  دستی که تنظیم کرده بودیم بر می گردد ولی در کلاینت ها باید یکی یکی دوباره IP  دستی بدهیم تا در نت ساپورت همدیگر را ببینند. 

 

سناریوی چهارم : سرور بدون IP  دستی باشد :

در این حالت به محض اینکه اینترنت را بر روی کارت شبکه Internet  به اشتراک می گذاریم کارت شبکه LAN  دارای  ای پی  192.168.137.1    خواهد شد . 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۲۷
سید حبیب ترابی

نت ساپورت

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.